10.05.2014

Five Korona!

Czechy oczarowały mnie sobą. Co prawda nie byłam zbyt długo, ale już bym chciała wrócić. A może właśnie dlatego chcę wrócić? Bo brakło trochę czasu na bycie tam.

Czwartek. Zajechaliśmy i tyle. Dotarliśmy na kemping, a po 22 wszyscy już spali. Na szczęście ta noc była ciepła. Reszta nocek była lodowata, a człowiek mimo kilkuwarstwowego ubioru, nie mógł spać z powodu telepotania (teleportowania?) się. Kolejne punkty do doświadczenia. 

Piątek. Hradčany. Spacerowaliśmy, spacerowaliśmy, aż się zmęczyłam. Zbawienne było piwko, a jeszcze bardziej zbawienne było to, że można było je wypić na trawce i nikt się nie czepiał. Po obiedzie V Cipu (można taniej zjeść w porównaniu z centrum) i deszczu, spadek temperatury był diametralny, jednak nie zrezygnowaliśmy (przynajmniej ja, Wybranek mego serca, Daria i JakuB). Połaziliśmy, kawa w jazz republic, Most Karola i widoki nocą. Cudnie.

Sobota. Wybraliśmy się na wystawę Tima Burtona. Spędziliśmy tam ponad 2 godziny, a można był cały dzień. Genialne prace, dodatkowo filmy długo- i krótkometrażowe. Cena biletu (130 KC) była niewielka, a przyjemnie i ciekawie spędziliśmy ten czas. Super sprawa. 
Potem pojechaliśmy na Jozefov, czyli żydowską dzielnice. Tam poznaliśmy trochę historii dzięki geocachingowi i udało nam się znaleźć jednego cache'a. Drugiego niestety nie, bo Żydzi mieli szabat i pilnowali pod synagogą. Wieczorkiem piwko nad Wełtawą, a wracając byłam już tam zmęczona, że uśpiłam się w autobusie. 

Niedziela. Dzień zakupów i powrotu. Super wypasione czeskie pociągi i Koleje Śląskie. W sumie 8 godzin podróży (czyli nie dużo mniej niż na stopie). Z Cieszyna do Glc można dojechać za 9 zł. 

Przy następnej wizycie w Pradze muszę dobrze zaplanować co chcę zwiedzić, bo czasem miałam wrażenie, że chodzę bez sensu nic nie ogarniając z otaczającej mnie rzeczywistości. Po drugie muszę wybrać się do browaru z restauracją (ulica Husova), bo niestety brakło już dla nas miejsc. Po trzecie spędzić w tym mieście więcej pełnych dni, żeby nie gonić, a spokojnie wszystko obejrzeć i spać bliżej centrum. 


 
 
 
 
 
 
 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz